sobota, 6 czerwca 2009

Częśc druga kursu oprawy czyli passe-partout inaczej.

Czasami trudno jest dobrać odpowiednie passe-partout do haftu,ponieważ zestaw kolorów u ramiarzy jest zawsze ograniczony.
Potrzeba, matka wynalazków podpowiedziała mi rozwiązanie tego problemu. Sięgnęłam do nieograniczonego wręcz banku kolorów i deseni - do tkanin. Uważam, że jest to świetny sposób na urozmaicenie oprawy haftów.
Moja bordowa porcelanka jest przykładem zastosowania tkaniny do oklejenia passe-partout. Wcześniejsza oprawa jakoś mnie raziła ...a może po prostu mi się znudziła.

...a tak wyglądała w pierwszej wersji w typowym, tekturowym passe-partout

Wykonanie passe-partout z tkaniny jest bardzo proste.
Po wyborze materiału wycinamy z niego kawałek większy od tekturowego passe-partout.

Oklejamy najpierw brzegi zewnętrzne, naciągając równo tkaninę. Do klejenia dobrze sprawdza się butaprem lub klej "Magic"

Następnie w tkaninie wycinamy środkowe "okno" i nacinamy brzegi promieniście.

Oklejamy wewnętrzny otwór, mocno naciągając paseczki tkaniny.

I passe-partout gotowe.




Wewnętrzne, różowe passe-partout w oprawie dzbanka również oklejone jest tkaniną.

Mam nadzieję, że kursik ten pomoże komuś w samodzielnej oprawie swojego haftu.
Życząc miłego weekendu pozdrawiam serdecznie ;)

21 komentarzy:

  1. Penelopo, jesteś skarbnicą wiedzy i wszelakich pomysłów! Świetny pomysł z tkaninowym passe-partout. Mnie podoba się zarówno poprzednia - tradycyjna oprawa, jak i obecna - w stylu wiktoriańskim.Ta druga rzeczywiście daje ogromne możliwości. Dziękuję za kurs i serdecznie pozdrawiam. U nas szaro, buro i ponuro za oknem :((

    OdpowiedzUsuń
  2. Penelopo bardzo lubię do Ciebie zagladać .
    Obrazki w nowej szacie wyglądają prześlicznie.
    Dziękuję Ci za to ,że dzielisz się swoimi GENIALNYMI pomysłami.Kursik jest rewelacyjny,
    wszystko tak jasno wyjaśniłaś.Cieszę się z tego,ponieważ dzięki Tobie moje prace będą ładniejsze.Serdecznie pozdrawiam:)))))

    OdpowiedzUsuń
  3. oszałamiający efekt,bardzo,bardzo mi się podoba!!!dzięki za kurs bo na pewno się przyda:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ jesteś pomysłowa...imponujesz mi kreatywnością:)))
    Znakomity kursik!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Z każdą wizytą u Ciebie zachwycam się - pięknymi pracami , perfekcyjnym wykonaniem i pomysłowością ... Oprawiony haft w tkaninie wygląda naprawdę pięknie i wielkie dzięki za kurs . Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo cieszę się, że kursik Wam się podoba. A jeżeli będzie wykorzystany jeszcze w praktyce przez Was to będzie dla mnie naprawdę dużą satysfakcją.
    I dziękuję pięknie za komentarze. Wszak to one są pulsem bloga. Są dowodem na to, że blog żyje..., że nie piszę do "ściany" Każdy kolejny komentarz jest dla mnie bardzo motywujący i przekonujący mnie, że warto... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mysza,pięknie dziękuję za kursik.Kiedyś już myślałam o ozdobieniu passe-partout tkaniną (i dorzucam trochę mojej inwencji-pod tkaninę można jeszcze podkleic np.ocieplinkę lub gąbkę),albo o jego zdekupażowaniu.
    A swoją drogą-"ubrałaś" swoje passe-partout w śliczną "sukienkę"-bardzo podoba mi się ta tkanina.Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie i życzę miłej niedzielki,Maja
    PS- MYSZA NA PREZYDENTA!!!!!!!!! hehe

    OdpowiedzUsuń
  8. Mysza piękna oprawa,delikatna,kobieca,jak zwykle masz mnóstwo świetnych pomysłów

    OdpowiedzUsuń
  9. Maju (hehe) ...no właśnie zastanawiam się nad programem wyborczym. Ale prezydentem mogę zostac pod warunkiem, że premierem będzie Odys :)) ...ale byśmy zrobili porządeczek. Oj, nieźle zamietlibyśmy ;)))
    Dobrze wiedziec, że 1 (jeden) głos mam już jak w banku (hi,hi)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Łał! Ale dodało to im uroku! Te hafty wyglądają jeszcze piękniej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ale pomysłowa z Ciebie kobieta!
    pięknie oprawiłaś te swoje obrazy
    szacuneczek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojej ! Ależ to piękne i przejrzyście przekazane! Filiżankom tkaninowa oprawa dodała mnóstwo uroku.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny tutorial, uważam że pomysł jest rewelacyjny!

    OdpowiedzUsuń
  14. znalazłam Twój kurs oprawy haftów, bardzo mi pomógł, obejrzałam wszystkie prace jestem zachwycona, wszystko takie eleganckie, wyważone,po prostu śliczne i w moich klimatach.
    Podziwiam i pozdrawiam serdecznie Jola

    OdpowiedzUsuń
  15. Jolu, cieszę się bardzo, że mój kursik pomógł Tobie. Pięknie dziękuję za miłe słowa pod adresem moich haftów i zapraszam częściej w progi mojego bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. swietny pomysł,wypróbuje napewno:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za podlinkowanie Twojego kursu oprawy obrazków. W przyszłości wypróbuję Twoją metodę. Na przeczytanie bloga jeszcze nie znalazłam czasu, ale pewnie w niedługim czasie to poczynię. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Cieszę się bardzo, że wciąż komuś nowemu przydaje się ten kursik.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę pięknych opraw :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękne! bardzo bardzo dziękuję za ten kursik! Właśnie przeszukiwałam sieć w nadzieji, że znajdę jakieś natchnienie na prezent dla koleżanki- przyszłej mamy- i już mam!- wyszyję obrazek z wózkiem i oprawię passe-partout -tak jak pokazałaś :)
    jeszcze raz dziękuję!
    Jesteś genialna!
    Aneta:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzięki za kursik i za podpowiedź. Pędzę wymieniać passe-partout.
    Pozdrawiam :)
    baja

    OdpowiedzUsuń
  21. Raz jeszcze bardzo, bardzo serdecznie dziękuje za ten kurs oprawy obrazków !!!

    OdpowiedzUsuń