poniedziałek, 20 kwietnia 2009

Porcelany wspólne wyszywanie -odsłona pierwsza



Moja serdeczna koleżanka Maja zachęciła mnie do zabawy wspólnego wyszywania… Muszę przyznać, że do prowadzenia bloga też właśnie Ona mnie zmotywowała … tak,tak Maju, to wszystko przez Ciebie!

A wracając do tytułowego tematu. Maja na swoim blogu zaproponowała wspólne wyszywanie białej zastawy porcelanowej, takiej jak na powyższym zdjęciu.
Chęć uczestnictwa w zabawie zgłosiły Jaśmin, Monicja, 5.monika, Filyoo, JAgnieszka i oczywiście ja. W minioną środę został ogłoszony “start” , po którym to wszystkie uczestniczki chwyciły za igiełki. W każdą kolejną niedzielę na swoich blogach będziemy pokazywać zaawansowanie naszych prac. Uważam tą zabawę za bardzo sympatyczną. Ciekawe to uczucie, kiedy wyszywając zdaję sobie sprawę z tego, ze gdzieś tam, w różnych zakamarkach Polski moje koleżanki pracują nad tym samym schematem i spod ich igieł wyłania się ten sam obrazek.

Jako, ze dzisiaj pierwsza niedziela, pokazuję stan mojej porcelany. Zgodnie z dyspozycją gospodyni zabawy, na fotografii pierwszej odsłony ma znaleźć się czerwone jabłuszko. A proszę bardzo!
Powoli wyłaniają się kształty, ale do końca jeszcze daleko

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Bardzo podobają mi się motywy porcelany w hafcie. Na swoim koncie mam trochę popełnionych takich prac. Korzystając z okazji pokażę moje trzy pierwsze filiżanki, do których mam sentyment i wciąż niezmiennie mi się podobają. Wyszyte są na “aidzie nr 18″. Jako że po wyszyciu, filiżanki zlewały się z kolorem aidy (ecru) postanowiłam przyciemnić tło wyszywając je pojedyńczą nitką w kolorze jasnego brązu ściegiem gobelinowym. Efekt końcowy spełnił moje oczekiwania.


2 komentarze:

  1. Te filiżanki są urocze.
    Reszta prac równie mnie urzekła.
    Pozdrawiam :) Kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. PRZEPIEKNIE,CUDOWNIE,UROCZO-JESTEM ZACHWYCONA I PEŁNA PODZIWU DLA TYCH PIEKNYCH WYSZYWANEK.JESLI SIE UDA TO MOZE JEST SZANSA NA WYMIANE SCHEMACIKOW??POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń